Onderstaand vindt u regels en afspraken omtrent trainingen en wedstrijden.

Het volledige trainingsschema van de jeugd en senioren vindt u links in de balk onder 'Indeling jeugdteams en trainingsschema',

Tijdsafspraken:

Trainingen
- Spelers zijn minimaal 10 minuten van tevoren aanwezig op het trainingsveld. Uitzonderingen mogelijk, ouders/verzorgers moeten hiervoor contact opnemen met de begeleiding van de betreffende avond.

- Trainers zorgen ervoor dat zij de training stoppen op de aangegeven tijden.

Wedstrijden
- Spelers zijn aanwezig op de aangegeven tijd.

Afmeldingen:

- Voor training en wedstrijd geldt altijd, meld zo vroeg mogelijk af.

- Afmelden per telefoon/sms of tijdens eerdere trainingen/wedstrijden. Begeleiding is vrij om eigen voorkeuren aan te geven.

Trainingen:
- Afmelden uiterlijk een half uur vóór de training.

Wedstrijden:
- Afmelden uiterlijk de dag voor de wedstrijd voor 18:00. Zo heeft de begeleiding ’s avonds de ruimte eventuele vervanging te vinden.

Afgelastingen:

- Afgelastingen worden door de jeugdcommissie zo snel mogelijk bekend gemaakt via www.vvirene.nl. De leiders/trainers zorgen vervolgens zelf voor communicatie naar de spelers via de telefooncirkel.

- Sommige teams maken gebruik van een teamsite (zoals www.ditismijnteam.nl) of groepsapp (via de app ‘Whatsapp’). Begeleiding is vrij om deze site te gebruiken voor afgelastingen mits dit van tevoren duidelijk wordt gecommuniceerd naar ouders/verzorgers en/of spelers. V.V. Irene is niet verantwoordelijk voor de inhoud op deze sites en apps, dus ook niet voor de communicatie omtrent afgelastingen op deze.

Kleding:

Trainingen:
- Spelers dragen scheenbeschermers en goede voetbalschoenen, de ouders/verzorgers zorgen voor sportkleding. Spelers mogen niet deelnemen aan de training zonder goede scheenbeschermers en voetbalschoenen.

- Trainers dragen het trainingspak wat zij van de club gekregen hebben.

Wedstrijden:
- Spelers dragen scheenbeschermers en goede voetbalschoenen, de club zorgt voor wedstrijdshirts en -broeken. Wedstrijdsokken worden één maal per seizoen op aanvraag verstrekt. Spelers zijn verplicht deze sokken te dragen. Spelers mogen niet deelnemen aan de wedstrijd zonder goede scheenbeschermers en voetbalschoenen.

-Begeleiding draagt de kleding die zij van de club gekregen hebben.

Douchen:

Trainingen:
- Na de trainingen mag er op het sportpark gedouched worden, dit is niet verplicht.

Wedstrijden:
- Na de wedstrijden wordt er door iedereen gedoucht. Uitzonderingen mogelijk, ouders/verzorgers moeten hiervoor contact opnemen met de begeleiding.

Taalgebruik:

- Er wordt door spelers niet gescholden en er worden geen gemene opmerkingen geplaatst. Niet op elkaar (voetbal is een teamsport), niet in het algemeen, niet tijdens trainingen en niet tijdens wedstrijden. Begeleiding geeft duidelijk grenzen aan. Pesten is uiteraard uit den boze, V.V. Irene heeft daarom een pestprotocol.

Worden bovenstaande afspraken stelselmatig niet nageleefd dan mag de begeleiding ouders/verzorgers hierop aanspreken of andersom. Heeft dit geen effect, dan stelt de begeleiding de Jeugdcommissie op de hoogte van de situatie of andersom. Er kan in dit geval contact opgenomen worden met de verantwoordelijke coördinatoren:

Coördinator, Kanjers en JO11: Ruud Wouters

Coördinator, JO12, JO13 en JO15: Kasper Kelderman